Chemare

De ce fac ceea ce fac?


Eu sunt Virginia Greceaniuc. Sunt din Cahul, membru al bisericii Emanuel. De cativa ani sunt misionara in organizatia Tineri Pentru Misiune (TPM) din Medias, Romania. Pentru ca viata mea a fost schimbata de Dumnezeu si pentru ca El ma restaureaza in fiecare zi, am inteles ca trebuie sa fac mai multe in viata. Inainte ca sa-L intalnesc pe Isus, MORALITATEA era unica mea cale spre salvare! Un an mai tarziu, adica in 2003, mintea mea a fost schimbata si am declarat ca Isus e Calea spre salvare.
In 2006, cand eram studenta la Universitatea de Stat din Cahul, Anatol, pastorul meu, mi-a spus despre o Conferinta de Misiune organizata de TPM Medias (mai multe despre TPM Medias vedeti pe site-ul www.tpmmedias.ro ). Era vorba despre Festivalul ProMisiune, un proiect pe care il avem noi la Medias. Asadar, acesta a fost momentul cand Dumnezeu foarte mult despre CHEMARE. Pe atunci eram speriata de viata de misiune. Desi eram speriata de misiune, El mi-a vorbit clar „Acesta este visul Meu pentru viata ta.” Dupa ce am absolvit Universitatea, am venit in Medias sa studiez in Scoala de Interpretare a Bibliei. Mi-am lasat orasul, biserica si serviciul (eram profesoara de limba si literatura romana intr-un liceu din Cahul). De trei ani sunt in Medias. Am studiat in doua scoli ale organizatie noastre. De un an lucrez cu TPM Medias. Aceasta perioada este de pregatire pentru mine.
Prima intrebare pe care am avut-o dupa Festivalul ProMisiune din 2006 a fost: „De ce Moldova nu are o lucrare TPM?” Si Dumnezeu a inceput sa-mi vorbeasca tot mai des despre aceasta. El m-a chemat sa revin in Moldova si sa fiu parte a echipei care vom incepe TPM Moldova. Si sunt intr-un proces de pregatire ca sa fiu lider ale unor proiecte in TPM Moldova. Spre exemplu, cum ar fi Scoala Internationala de Ucenicie pe care o vom organiza anul viitor in Cahul. Visul lui Dumnezeu pentru tinerii moldoveni e sa-i vada plecand in misiune. Si in momentul in care am cunoscut acest scop al lui Dumnezeu, el a devenit si visul meu.
Pana in februarie 2011, cand ma voi muta pentru 5 luni in Moldova, imi doresc sa studiez intr-o scoala care este foarte importanta in pregatirea mea ca si lider de proiecte. Aceasta e Scoala de Perspectiva Crestina Biblica Asupra Lumii si Vietii (SPCBL). Ea incepe in 26 septembrie si se termina in 17 decembrie 2010. E un curs intensiv si de aceea dureaza doar trei luni.
Ce este SPCBL?
Un curs acreditat de Universitatea Naţiunilor (UofN, mai multe despre Universitatea Natiunilor vedeti pe www.uofn.edu ). Cursul de Perspectivă Creştină Biblică asupra Lumii şi Vieţii este înregistrat ca şi curs de bază al Universităţii Naţiunilor (UofN – Faculty of Humanities) şi poate fi acreditat în cadrul unui program de licenţă.
Ce este o perspectivă asupra lumii şi vieţii?
“ O perspectivă asupra lumii e un sistem de presupoziţii despre natura elementară a lumii şi despre felul în care funcţionează. O persoană poate fi conştientă sau nu că deţine aceste presupoziţii.”
De ce un crestin ar treui sa cunoasca persepctivele asupra lumii?
Ca şi creştini, de multe ori trăim într-un Ghetto – în inimile noastre (dar uneori şi fizic) noi suntem foarte departe de ceea ce îi frământă pe oamenii din jurul nostru. Ne putem cu uşurinţă retrage în “lumea noastră spirituală”, cu regulile ei specifice, dar pe care cei dinafară nu o înţeleg şi care e, de cele mai multe ori, irelevantă pentru ei.
Bineînţeles că e important să cultivăm un stil de viaţă care are ca prioritate relaţia cu Dumnezeu şi cu ceilalţi creştini. Dar, dincolo de asta, noi, creştinii se pare că ocolim domeniile care ridică cele mai arzătoare întrebări azi (de ex. avortul, situaţia politică, reforma învăţământului) . Şi astfel, noi, care ar trebui să avem răspunsurile relevante, nu suntem preocupaţi de întrebările pe care le ridică generaţia noastră şi nu ştim prea multe despre felul în care oamenii gândesc şi abordează lucrurile şi nici despre locurile unde ei caută răspunsuri la aceste întrebări. Dacă suntem sinceri, nu ar trebui să recunoaştem că de fapt am cam scos din preocupările noastre lumea şi oamenii din ea, cu frământările lor? Chiar dacă este foarte clar că Dumnezeu, Creatorul lor este aşa de profund interesat şi pasionat de ei? (“… [Dumnezeu] care voieşte ca toţi oamenii să fie mântuiţi şi să vină la cunoştinţa adevărului” 1 Timotei 2:4)
De ce un lider ar trebuie sa studieze intr-o Scoala ca aceasta?
Spre exemplu, ca să aducă Evanghelia în Europa, Dumnezeu a folosit un om, care nu doar că ştia filosofiile şi modelele de gândire ale oamenilor cu care locuia, dar, cunoştea sistematic şi ceea ce se petrecea în popoarele păgâne în mijlocul cărora lucra. Apostolul Pavel ne-a lăsat un model despre cum să avem compasiune şi să fim sensibili la ceea ce se întâmplă în societatea noastră şi să exprimăm în acelaşi timp perspectiva creştină în termeni care pot comunica omului de pe stradă, acolo unde e el şi în situaţia în care e. Aceasta e paradigma care se o adoptă în cursul de Perspectivă Creştină Biblică asupra Lumii şi Vieţii!
Ca si lucrator si lider de proiecte, trebuie sa sa ma pregatesc ca sa inteleg filosofiile şi modelele de gândire ale moldovenilor. Trebuie sa stiu cum sa dau o viziune echipei. O viziune trebuie sa fie in accord cu mai multe lucruri, dar, in special, cu nevoile oamenilor.
Ca sa fiu studenta in aceasta scoala, trebuie sa-mi platesc cursurile cu 700 euro. Noi, misionarii organizatie TPM nu suntem platiti, ci traim prin credinta si in domeniul financiar, adunandu-ne suportul necesar prin relatiile pe care le avem. Daca esti deschis sa-L slujesti pe Dumnezeu si sa ajuti lucrarea de misiune care se va desfasura in Moldova, anunta-ma. Am nevoie de un raspuns pana in 10 octombrie cand va trebuie sa platesc prima taxa scolara, care e 200 de euro sau cel tarziu pana in 10 noiembrie, cand va trebuie sa platesc toata suma.
Poate ca nu ai posibilitatea sa daruiesti toata suma, ceea ce este normal. Ai putea sa ma sustii cu o parte pe care ti-o pune Dummnezeu pe inima. Eu cred ca Dumnezeu vrea sa lucram impreuna in lucrarea Lui. Asadar, cred ca va aduna toata suma, folosind mai multi oameni.
Multumesc!
Date de contact: e-mail: virgy_sky@yahoo.com
Greceaniuc Virginia
Romania
Banca Translivania
str. ST.L. Roth nr.1, 551002
IBAN RO 62 BTRL 0580 420AU46759XX
CodSWIFT: BTRLRO21SB1
Lasă un răspuns

