Piatra de aducere-aminte

Sporadic-ul, Spontan-ul si Perseverenta

Traia o data pe aceeasi strada Sporadic-ul, Spontan-ul si Perseverenta.

Fiecare avea casa lui/ei. Casa Sporadic-ului avea un colt de-acoperis mai lung, altul mai scurt; un geam era cazut, altul era pus stramb. Usa era pe undeva prin curte. Spontan-ul avea si el casa lui: doi pereti din caramida, unul din carton, altul – aer : ) Geamuri? Usi? Poate candva vor fi si acestea. Perseverenta era vecina cu ei. Cred ca avea casa pe care mi-o doresc si eu s-o am. Era un colt de rai – asa cum spunem romanii cand vedem ceva frumos si placut. Curtea era plina de flori, terasa din fata casei era ingrijita, pe care se afla o masa cu scaune din lemn. Pomii din curte erau inalti si plini de roada. Iarba era verde si ingrijita.

Intr-o zi stateau toti trei la o cafea. Si Perseverenta l-a intrebat pe Sporadic: „Ce-ai facut azi?” Sporadic-ul a tresarit dintr-odata: „Am fost…am venit…am ajuns…plec!” Apoi l-a intrebat pe Spontan. Acesta era si el cu gandul pe undeva: „Aaaaa!!!! Acum….nu mai un pic…Am facut ceva….Am fost cu cineva…”

Si ca sa nu fie si ei nepoliticosi au intrebat-o si pe ea ce-a facut. Perseverenta, inteleapta si plina de tact, a inceput sa le spuna ce-a facut: „Am 10 ani de cand m-am mutat aici pe strada voastra. Cand am cumparat lotul acesta de pamant, era nu mai iarba pe el. Dar in fiecare zi am lucrat cu speranta si visul ca aici va fi casa pe care o vedeti acum.

In fiecare zi am incercat sa va invit la o cafea, dar mereu plecati sau veniti. Niciodata nu v-am vazut sa stati jos. De cand sunt vecina cu voi am incercat mereu sa observ ce faceti voi, dar nu am reusit. „

Mergeam pe strada aceasta si ma tot intrebam: „Oare cum toti acestia trei locuiesc pe aceeasi strada si sunt si vecini? Oare nu se vad unii pe altii? Nu se inspira de la….?”

Morala: Daca viata ta e un fel de alergare intre Sporadic si Spontan, te rog, sa te opresti si sa-ti transformi viata. O generatie care va schimba societatea, e generatia care persevereaza.

Lasă un răspuns

